بررسی چادر نیچرهایک مدل Cloud Up 2

اولین چیزی که در مورد چادر Cloud Up 2 توجه می کنید این است که در هنگام بسته بندی چقدر کوچک و سبک است و وزن آن تنها ۱٫۵ کیلوگرم (یا ۷۵۰ گرم برای هر نفر) است. کاملاً در دسته بندی فوق سبک قرار می گیرد که بنا به ضرورت، طراحی فشرده ای ارائه می دهد و از مواد سبک وزن با تکنولوژی بالا استفاده می کند. دومین چیزی که مورد توجه قرار می گیرد قیمت فوق العاده سبک است.  مشخصات چادر بسیار بالاتر از رده قیمتی آن است – چادرهای مشابه از مارک های اروپایی / آمریکای شمالی حداقل دو برابر قیمت خواهند داشت.

مشخصات کلی

سایز: ۲نفره


وزن: ۱٫۴۴ کیلوگرم (۱٫۵۶ کیلوگرم با متعلقات)

 

درجه ضد آب:

پوش: ۴۰۰۰ میلی متر در ساعت

کف: ۴۰۰۰ میلی متر در ساعت


ساختار: طراحی قطب Y

چادر فوق سبک ۲ نفره مناسب برای ۳ فصل

اولین سوالی که داشتم این بود که “چیز اینجاست؟”. قیمت تقریباً خیلی خوب به نظر می رسد که واقعی باشد. نیچرهایک یک برند تقریبا جدید در ایران است (با وجود اینکه این شرکت در سال ۲۰۰۵ تاسیس شد) و متعلق به چین و تولید آن است. من نظراتی را در یک انجمن کوهنوردی دیده ام که در آن Cloud Up 2 به یکی از طرح های سازنده متخصص فوق سبک Big Agnes تشبیه شده است.

 

محتویات درون بسته بندی

چادر، پوش، تیرک های چادر، زیرانداز، گیره ها و طناب مهار.

طراحی

این یک چادر دو جداره با پیکربندی ۱٫۵ قطبی Y شکل به هم پیوسته است. قطب های در هم قفل شده یک تلاقی تک قطبی را ایجاد می کنند، اما در مقایسه با طراحی معمولی ۲ قطبی باعث صرفه جویی در وزن می شوند – این ساختار توسط برخی از معتبرترین سازندگان فوق سبک استفاده شده است و ثابت کرده است که پایداری قابل قبولی در ۳ فصل حفظ می کند. با این حال، اگر چادر در برابر باد قرار بگیرد، باید به خوبی مهار شود، زیرا در برابر بادهای جانبی آسیب پذیر است.

اندازه

ابعاد رسمی عبارتند از: ۲٫۱ متر طول، ۱٫۲۵ متر عرض و ۱ متر ارتفاع. دهلیز ۰٫۶ متر به طول اضافه می کند.

فضای کاربردی چادر به طور قابل توجهی کمتر از فضایی است که طول ۲٫۱ متری آن ذکر شده است. من ۱٫۹ متر قد دارم و دو نفرم مطمئناً به راحتی در چادر جا نمی‌شوند. قاب ۱٫۸ متری آرنو تمام طول چادر را پر کرده است (تصویر زیر را ببینید). به عنوان یک چادر ۲ نفره فقط برای افراد کوچک و متوسط قابل استفاده است که به نظر می رسد با طراحی های فوق سبک معمول است.

فضای داخلی

قسمت داخلی چادر از توری فوق سبک B3 ساخته شده است که بسیار قابل تنفس است تا اشکالات را از بین ببرد. نایلون ۲۰ بعدی با پوشش سیلیکونی (مقاومت در برابر آب ۴۰۰۰ میلی متر) را برای جنس رویی چادر اضافه کنید و ترکیبی قدرتمند برای کاهش وزن خواهید داشت. با این حال، جنس کف بسیار مهم است، زیرا مواد سبک وزن کف نسبت به چادرهای معمولی مستعد سوراخ شدن و پارگی هستند.

پوش اصلی و درزها

جنس پوش اصلی از نایلون با روکش سیلیکون ۲۰D ساخته شده است و دارای مقاومت در برابر آب ۴۰۰۰ میلی متر است. دوخته شده و درزدار است و دارای گیره هایی است که می توان مهارها را به آن وصلکرد.

رنگ خاکستری مایل به سفید (که رسما به عنوان “خاکستری روشن” نامگذاری شده است) اجازه می دهد تا نور آرام و ملایمی را در زمان انتظار برای آب و هوای بد ایجاد کند و در همه موارد به جز مناظر یخی یا شنی روشن، بسیار قابل مشاهده است.

دهلیز و ورودی

دهلیز در جلو قرار دارد و با توجه به طراحی چادر اندازه مناسبی دارد – یک هشتی بزرگتر به حمایت تیرک بیشتری نیاز دارد و از این رو پرداخت بین وزن و فضای قابل استفاده نیز در اینجا مهم است. این دهلیز فقط در صورتی می تواند برای پخت و پز استفاده شود که آشپز داخل چادر بنشیند و برای نگه داشتن کفش و کوله پشتی مناسب باشد.

تیرک ها

تیرک های آلومینیومی ۷۰۰۱ استاندارد طلایی برای چادرهای پیاده روی هستند. سیستم قطب y به هم پیوسته به خوبی ساخته شده است و در بخش طراحی مورد بحث قرار گرفت.

نتیجه گیری

چادر Cloud Up 2 یک نیاز هیجان انگیز برای کوهنوردان سریع و سبک است. این چادر برای آفرود یا آب و هوای بد ساخته نشده است، اما در شرایط عادی پناهگاهی قابل اعتماد خواهد بود و در عین حال حداقل فضا و وزن را اشغال می کند. اگر اهل هیچ هایک یا کوهنوردی سریع و سبک هستید، این چادر باید در لیست خرید شما باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند نیچرهایک ،میتوانید  به صفحه این برند بروید و برای مشاهده مشخصات چادر، مقایسه و خرید چادر نیچرهایک مدل Cloud Up 2 میتوانید به صفحه محصول بروید.